tisdag 4 januari 2011

Historymakers

 Att starta ett nytt år är som att öppna en bok med blanka sidor. Och det är vi som ska skriva historien. Det här nya året känns annorlunda och spännande! Jag hoppas och tror att vi kommer att fylla sidorna med äventyr och utmaningar i år.

Att lämna allt och följa Mig kan kosta dig ditt liv, men Jag ger dig mycket mera! Att gå Min väg och lyda Mig är ändå värt sitt pris, för Jag står på din sida!”

Jag älskar den där sången! På ett sätt kan man säga att vi lämnat allt. I alla fall det invanda, vardagliga, trygga...Vi har äntligen tagit ett beslut som kommer att förändra våra liv, för alltid! En del kanske inte förstår oss, andra undrar om vi vet vad vi gör...Men en sak är klar. Vi vill inte leva ett vanligt lagomt svenssonliv längre. Vi var på en företagarträff för några år sedan mitt i den småländska granskogen. En av deltagarna uttryckte det så här inför en ny utmaning han antagit: ”jag vill känna blodsmak i munnen igen”.

Att satsa allt, ge allt för någonting man tror på. Det är många som gör det. Jag tänker på Greenpeace bl.a. Eller ungdomar som tältar på trottoaren för att de vill vara först att köpa ett nysläppt dataspel. Vi kan tycka vad vi vill om sådana grupper. Jag håller inte alls med om allt de gör. Men. De är i alla fall hängivna det de tror på. Jag skulle vilja se lite mer action hos oss som är kristna. Vi måste ut ur bekvämlighetszonen. Traditionsramarna. Tröghetsfaktorn. För det handlar inte om oss. Det handlar om alla som inte fått förmånen att lära känna Jesus ännu.

I'm climbing out of the boat and I will walk on the water!

3 kommentarer:

  1. Vilket bra inlägg! Jag känner själv att jag måste börja ta lite risker för att nå mina drömmar. Komma ut från tryggheten och bekvämligheterna och börja jaga målet! :)

    SvaraRadera
  2. Bra mamma! Det ska bli spännande att se vad det här året kommer ge. Vi är med er!

    SvaraRadera
  3. Väldigt bra inlägg!

    SvaraRadera